Sel reedel, 1. märtsil kõlab Estona kontserdisaalis taas Toivo Tulevi teos “Black Mirror”, mille esiettekanne 2016. aasta rahvusvahelisel nüüdismuusika festivalil “Afekt” tõi heliloojale Eesti Heliloojate Liidu ja LHV uue heliloomingu Au-tasu. “Toivo Tulevi “Black Mirror” on väljapaistev loominguline saavutus, milles peen rafineeritus ühendatakse toore jõulisusega,” oli žürii üksmeelne arvamus.
Ka esiettekandel olid koos ERSOga laval Trio Hoca Nasreddin ning Saksa dirigent Michael Wendeberg. “”Black Mirrori” ettekanne oli mulle väga tugev elamus – väga toivotulevlik helikeel, muusika tume voog, mis transformeerub pärast valguse lõppu, pärast 20. sajandi katastroofe pimeduseks, pimeduseks enne uue valguse sündi…” Teose aluseks on Nick Hobbsi poeem, mida helilooja täiendas tekstiga Wagneri “Jumalate huku” proloogist. “Poeem räägib enda eest küll ise, kuid kui püüda siiski sõnastada, siis selle aluseks on praegune elu – fanatism ja see, kuidas meie fanatismile reageerime,” aitab Nick Hobbs kuulajail teost lahti mõtestada.
Hoca Nasreddin on 2008. aastal moodustatud trio, mille liikmed improviseerivad tämbri ja faktuuriga ning loovad seeläbi kompleksse ja värvika helikeele. Orkestrit juhatab Michael Wendeberg, kes on Genfis resideeriva nüüdismuusika esitamisele keskendunud Ensemble Contrechamps’i peakülalisdirigent, Halle Ooperi esimene kapellmeister ning teeb koostööd paljude Euroopa orkestrite ja ooperiteatritega.
Kontserdi avab Olivier Messiaeni teos “Unustatud ohvriannid” ja teises pooles kõlab Anton Bruckneri seitsmes sümfoonia.