Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Hong Kong Sinfonietta Kaspars Putniņši juhatusel andsid kontserdi 30. novembril Hong Kong City Hallis. 1500-kohaline saal oli juba nädalapäevad enne kontserti välja müüdud ning publik tänas esinejaid pärast esinemist suurte ovatsioonidega.
Kontserdi korraldajaks ja kammerkoori kutsujaks oli Hong Kong Sinfonietta, kes on Aasias juhtivaid kõrgetasemelisi orkestreid. Kava koostati korraldajate soovil. Orkestri muusikajuht Yip Wing-sie ütles, et soovis kavas näha suurte klassikute loomingut. Esimeses pooles kõlas Arvo Pärdi looming – orkester esitas teose „Fratres“, kus soleeris orkestri kontsertmeister James Cuddeford, ning koos kooriga esitati esmakordselt Hongkongis teos „Aadama itk“. Teises pooles kanti ette Mozarti „Reekviem“, kus solistipartiisid esitasid eesti lauljad sopran Maria Valdmaa, alt Marianne Pärna, tenor Raul Mikson ning bassid Uku Joller ja Olari Viikholm. Kontserdi lõpetuseks kõlas koori esituses Veljo Tormise „Raua needmine“.
„Arvan, et praegune programm on hea kooslus, kus tuntud teose, Mozarti „Reekviemi“ kõrval pakume Hongkongi publikule midagi uut, mida muidu pole võimalik kuulda. Samuti soovisime, et koor esitaks ka a cappella teose, milleks valisime Veljo Tormise „Raua needmise,“ ütles Yip Wing-sie.
Kaspars Putniņš ütles pärast nädalat Hongkongis viibimist end tundvat olulisemalt rikkamana tänu suurepärastele kogemustele. „Hong Kong Sinfonietta on haruldane orkester, väga tähelepanelik ja tundlik omavahelises suhtlemises, samuti reageerivad nad hästi dirigendi ideedele“.
Kontserti külastanud Hongkongi sümfooniaorkestri manager tuli spetsiaalselt kuulama Eesti Filharmoonia Kammerkoori. „See on tuntud koor ja nende Arvo Pärdi teose esitus avaldas mulle väga suurt muljet,“ märkis ta.
Teine kontserdikülastaja ütles, et Arvo Pärdi muusika mõjus rahulikult ja sügavalt ning pani mõtlema erinevatele teemadele elus. „Koor ja orkester on suurepärased, muusikas on kuulda erinevaid karaktereid ja ääretult põnev on näha, kuidas inimesed erinevatest maailma paikadest koos musitseerivad.“
Ühist kontserti planeeriti aastaid ning Eesti Filharmoonia Kammerkoori manager Esper Linnamägi märgib, et viibiti siin Hongkongi jaoks äreval ajal. „Nähes suuri Eesti koori kontserdireklaame üle linna ning kuuldes kohalikelt, et Eesti on nende demokraatia püüdlustes eeskujuks olnud, on see väga hea tunne,“ ütleb Linnamägi. „Kuigi esitatavad teosed olid juba aastaid varem kokku lepitud, siis antud poliitilises kontekstis kõlab see programm väga huvitavalt.“
Hong Kong City Hall on orkestri kodusaal ja peamine esinemiskoht. Suurepärase puhta akustikaga saal projekteeriti 1962. aastal Londoni Royal Festival Halli eeskujul ning see oli esimene multifunktsionaalne saal Hongkongis.
Foto: HK Sinfonietta