“Suurimaid saavutusi on kindlasti see, et organisatsioon on endiselt olemas ning ei surnudki poolel teel välja,” on Music Estonia tegevjuht Virgo Sillamaa uhke. “Alustasime nullist ning tänaseks on meil tugev meeskond, kes teab, mida teeb ning suudab meie väärtusi edasi kanda, käimas on väga palju tegevusi ning leitud suur hulk häid koostööpartnereid.”
Sillamaa on eesti muusikaettevõtluse arenduskeskust ja esindusorganisatsiooni juhtinud kuus aastat ning arvab, et nüüd on õige aeg leida uue juhi näol ettevõttesse värsket verd, huvitavaid nägemusi ja võimsat energiat. Tema ise suundub Eestist mõneks ajaks hoopis eemale – välismaale õppima.
Tänaseks on Music Estonia eestvedamisel tekkinud Sillamaa sõnul muusikaettevõtluse arendamise tugev ja ühtehoidev kogukond. Muusikaettevõtluse nimel tehtud töö on kandnud vilja ka kultuuripoliitiliselt.
“Kriisiabi jagamine näitas, et kultuuriministeerium on oma poliitikaga meieni jõudnud ja see on väga suur asi. Kriis on tekitanud valdkonna tegevusse suure sisulise, majandusliku ja psühholoogilise augu, millest vaikselt välja ronitakse, aga selle mõju jääb pikaks ajaks,” nendib Sillamaa.
Sealmaal me veel tema hinnangul ei ole, et hakata kriisi kahjusid üles lugema, aga aasta lõpuks võib paljude tegevus kas lõppeda või tuleb selles suuri muudatusi ellu viia, ilmselt ümber hindama ka võimekus ja usalduslikud koostöösuhted.
“See toob ilmselt kaasa alalhoidlikuma käitumise iseenda arendamise suunas. Suur ebakindlus tõmbab hoogu maha ja tõenäoliselt pidurdab veidi senist Eesti muusikaettevõtluse jõulist arengut. Aga kriitiline pilk peeglisse on alati hea.”
Music Estonia missioon on eesti muusikaettevõtlust igakülgselt arendada, fookusega rahvusvahelisel suunal ning ekspordi võimekuse kasvatamisel.
“Läheneme eesti muusikaettevõtlusele kui terviklikule ökosüsteemile ja püüame aru saada, mis on puudu ning panustame, et puuduolevat arendada. Meie üks olulisem roll on läbi arenguprogrammide, seminaride ja töötubade valdkonna tegijate professionaalsuse, teadmiste, oskuste ja võimekuse kasvatamisel,” räägib Sillamaa. “Teine tähtis suund on, et eesti muusikaettevõtted oleksid igal aastal kohal olulistel rahvusvahelistel sündmustel nagu Eurosonic Festival, jazzahead!, Classical:NEXT ja WOMEX. Rääkimata koostööst meie kohaliku kõige suurema muusikatööstuse kogunemisega Tallinn Music Week.”
Uue juhi kandideerimise tähtaeg on 14. juunil ehk eeloleval pühapäeval ja kandideerijatelt palutakse muu hulgas kirjalikku visiooni, milline võiks olla Music Estonia tulevik ning kuidas lahendada eesti muusikaettevõtluse kitsaskohti.
Sillamaa on kindel, et head ja elluviimist väärt mõtted laekuvad tema postkasti kaheteistkümnendal tunnil ning julgustab konkursil osalema ka neid, kes seni muusikamaailmas tegutsenud pole. See, et ta ise on muusikavaldkonnas nn oma inimene, mängis üliolulist rolli Music Estonia algusajal, aga ei ole möödapääsmatult tähtis praegu, mil organisatsioon toimib.
“Praegu on paljud oma tegevused ümber mõtestanud ja liikumist on rohkelt. Kõik sõltub inimese ideedest, pealehakkamisest, julgusest ja valmisolekust teha koostööd, sest seda tuleb selles töös teha hirmus palju,” selgitab ta. “Lisaks peaks olema suutlikkust algatada ja juhtida dialoogi, kujundama konsensust ja olema diplomaatiline. Tugevate ja paindumatute nägemuste puhul võib minna raskeks, sest Music Estonia ei ole ühe inimese visioon, vaid paljude osapoolte ühislooming ning teenida tuleb väga erinevaid vajadusi ja huve. Soolot siin ametis mängida ei saa.”
Music Estonia uus juht asub tööle septembris.