21.–29. novembril toimub III rahvusvaheline varajase muusika festival „Tallinn feat. Reval“. Festival pakub kuulamiseks kümmet kontserti, mis lisaks Tallinnale toimuvad ka Tartus, Narvas ja Pukas, samuti saab osa võtta varajase muusika esituspraktika seminarist Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumis.
Reinut Tepp ja Ene Salumäe, kes ka eelnevalt on festivalil säranud oma soolokontserdiga, on ka tänavu esitajateringi palutud. Tepp rõõmustab publikut Vivaldi igihaljate kontsertidega ansamblis Lisa Kawasaki (barokkflööt), Meelis Orgse (barokkviiul) ja Johanna Randverega (barokktšello). Ene Salumäe koos Gamut Consordiga tutvustab 15. ja 16. sajandi polüfoonilist muusikat.
Noorte kaasamine on „Tallinn feat. Reval“ traditsioon esimesest kontserdist peale. Tänavugi sisustavad avakontserdi meie homse muusikapildi kujundajad, Otsa kooli, muusikaakadeemia ja Nõmme plokkflöödikooli õppurid.
Koostöös väliskülalistega jõuab festivalile neli põnevat kava. Kahel neist kõlamas suurimast suurimate, Bachi ja Beethoveni, looming. Rootsis resideeriv jaapani tšellist Mime Yamahiro Brinkmann toob eesti publiku ette kõik kuus Bachi tšellosüiti, mis on tema hiljutises plaadistuses pälvinud kriitikute kiitvad hinnangud. Mime on ise öelnud, et kronoloogiliselt kuulates on kogu tsükkel kui inimese elukaar, mis algab süütu G-duuriga ja jõuab välja taevaliku D-duurini, läbides nooruse, täiskasvanuikka jõudmise, küpsuse, tarkuse ja pimeduse etapid.
USAs sündinud ja Soomes elav klavikordimängija Anna Maria McElwain aitab pidulikult lõpetada Beethoveni juubeliaastat. Esimese interpreedina, kes on plaadistanud Beethoveni varasemaid sonaate klavikordil, on ta äratanud laialdast tähelepanu. Muusiku kinnitusel oli klavikord Beethoveni noorusajal peamine pedagoogiline instrument, mis püsis tollases saksa kultuuriruumis ja heliloominguski endiselt aktiivses kasutuses. Seetõttu sobivad tema varasemad, klassikalises stiilis loodud sonaadid kuni oopuseni 31 ka viie-oktavilisele klavikordile suurepäraselt. Isegi kui klavikordi vaikne kõla peaks kuulajat algul šokeerima, loodab ta, et kõrv sellega õhtu kestel kohaneb ja õpib nautima Bachi hinnangul nüansirikkaimat klahvpilli.
Šveitsist saabuvad barokkviiuldaja Eva Saladin ja klavessinist Dirk Börner, kaasas kava, mille keskpunktis on viiulimuusika 17. sajandi keskpaigast. Kontserdil kõlab muusika eri maade heliloojatelt, kuid kõiki neid seovad stylus fantasticuse elemendid oma virtuoossuses ja efektsuses.
Festivali lõppkontserdi sisustab aga solistide ansambel, kus musitseerivad koos kolme orkestri muusikud – Pratum Integrum (Venemaa), Historichna (Poola) ja Altera Pars (Saksamaa) – Pavel Serbini juhatusel. See on erakordne võimalus kuulata tänapäeval vaevalt teatud heliloojate (nagu Kerzelli, George või Tiez) teoseid, mida Katariina Suure aegsel Venemaal vägagi hinnati.
Festivali korraldab varajase muusika stuudio Cantores Vagantes.
Festivali koduleht: Tallinn feat. Reval