Sarjas “Ikoonid” kohtuvad 19.saj muusika ja 21.saj tants

Tallinna Filharmoonia muusikasari “Ikoonid” ühendab 25.märtsil Schuberti muusika ja tänapäeva tantsukunsti. Noor koreograaf Arolin Raudva otsib ühisosa 19. sajandi noorelt lahkunud helilooja Schuberti surma-aimduses ja sama teema 21. sajandi käsitluses.

Schuberti keelpillikvarteti nr 14 d-moll “Surm ja tütarlaps” esitab Tallinna Keelpillikvartett koosseisus Urmas Vulp ja Olga Voronova (viiul), Toomas Nestor (vioola) ja Levi-Danel Mägila (tšello).

Mustpeade maja Valge saal muudetakse koridoriks, kus publik on kahel pool külgedel ja kanga ning valguse abil loodud eriruumis liiguvad „surm ja tütarlaps“. Schuberti muusikast inspireeritult luuakse füüsilisi reaalsusi, seisundeid ja läbielamisi. Arolin Raudva on tulevikunimi Eesti tantsukunstis – temas on nii tõsiste teemade avamise tahet kui ka kaunist ning otsivat füüsilist poolt. Surmateemasse on Raudva süüvinud ka oma eelmises töös „Dying to Become“ (surra, et olla).

“Arvata, et ollakse surmast kaugel, sellest puutumatu, et surm on midagi, mis jääb kaugesse tulevikku, on naiivne. Surm tekitab perspektiivi, mille valguses on oma tõelist olemust keeruline vältida. Hirmu ja meeleheite, meie mõistuse konstrueeritud reaalsuse eest ei ole põgeneda kuskile – tuleb endale otsa vaadata, aktsepteerida ja vaadata, mis siis saab. Loobudes kõigest mõista, et tegelikult ei ole kaotada midagi, puhastuda algtuumani,” sõnas Arolin Raudva ise.

Sarjas „Ikoonid“ jõuab käesoleval kontserdihooajal publiku ette üks klassika, üks eesti ja üks popmuusika ikoon läbi koreograafia ja tema enda loomingu. Talvel oli Elvis Presley õhtu, 25. märtsil on järg Schuberti käes ja 30. aprillil kõlab Arvo Pärdi helilooming.

ikoonid