Saaremaa Ooperipäevad kogusid üle 13 000 külastaja

Tänavused Saaremaa Ooperipäevd kogusid üle 13 000 külastaja. Viimaste aastate stabiilselt püsinud publikuarvu kõrval on see samm edasi, eelkõige tänu Itaalia ooperiteatri väljamüüdud etendustele. Järgmise aasta festivalipiletitest on ligi neljandik juba müüdud.

Ooperipäevad pole enam ammu ainult õhtustest etendustest koosnevad,  vaid tervet päeva täitev sündmuste rida, alates keskpäevastest Ooperikohviku avalikest raadiosaadetest Arensburgi hotelli õuel, arvukatest kammerkontsertidest kuni jätkupidudeni kesköösalongis Opera Royal, mis samuti erakordselt populaarseks osutusid.

Tänavuste ooperipäevade peakülaliseks oli võrratu Teatro di Milano ooperi sünnimaalt, Itaaliast, mis oli teadaolevalt  üleüldse esmakordne  Itaalia ooperiteatri külaskäik Eestisse. Kõik suure saali etendused Verdi “Rigoletto”, Puccini “Madame Butterfly”, Rossini “Sevilla habemeaja” ja  Ooperigala olid juba enne ooperipäevade algust välja müüdud.

Saaremaa ooperipäevad 2016 tulevad tublisti pikemad ja festivali sisse mahub koguni kaks nädalavahetust. Teisipäeval kuulutati Arensburgi Ooperikohvikus välja järgmise aasta peakülaline, kelleks on üks  tegusamaid  Poola muusikateatreid, Wrocławi ooperiteater.
Portaali  Operabase  andmetel  on  Wrocławi  Ooper muusikateatrite seas avalike etenduste arvu poolest Poolas esikohal ning maailmas kuueteistkümnendal kohal. Keskmiselt  on teatrihooajal kavas 45 erinevat ooperi­ ja balletilavastust, 200 avalikku etendust; 96%­se saalitäituvuse juures mängitakse 150  000 inimesele. Iga hooaeg saavad esietenduse ka 6–8 rahvusvahelises koostöös sündivat uuslavastust.
Saaremaale tuuakse järgmisel aastal kaasa kolm suurlavastust:  Georges Bizet’ „Pärlipüüdjad”,  Giuseppe  Verdi  “Othello”ning Poola algupärand  Karol  Szymanowski “Kuningas Roger” . Lisaks ooperitele on poolakate õlul traditsiooniliselt ka suur Ooperigala, mis järgmisel aastal saab olema suur lavastatud ja kostümeeritud vaatemäng. 2016. aasta Ooperipäevi ilmestavad kaks Eesti heliloojate uute ooperite maailmaesiettekannet.  Rein Rannap, kelle koostööpartneriteks Andrus Kivirähk ja Wimberg kirjutab maailma esimese action-opera  pealkirjaga „Nurjatu saar“ .   Ülo Kriguli ja Kristiina Ehini ooper räägib armastusest ja arhitektuurist, pealkirjaks “Luigeluulinn”  Teos pälvis hiljuti maineka Monaco Prints Pierre’i Fondi muusikapreemia.

Traditsiooniliselt olid ooperipäevade toimumise ajal müügil järgmise aasta piletid, mida tänavu osteti eriti innukalt. Uuesti tulevad 2016 aasta piletid müügile veebruaris, mil toimub Saaremaa ooperipäevade traditsiooniline esitlus Kuressaares.

sop_PKF3111